Methodiek van Mindfulness

In acht wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur en een extra oefendag krijg je de methodiek aangeleerd. Je traint in totaal 26 uur in een groep. Thuis oefen je 6 dagen per week zo’n 45-60 minuten per dag ondersteund door een werkboek en geluidsopnames. In twee maanden heb je zo’n 70 ‘vlieguren’ gemaakt. Genoeg om leven met aandacht een duurzame plek in je leefstijl te geven.

Iedere bijeenkomst kent een doordachte structuur met bewegingsoefeningen (Mindfulness-yoga), begeleide meditatie en oefeningen voor de dagelijkse praktijk. In een kleine groep van maximaal 10 deelnemers leer je een andere manier van in het leven staan, aan. Je deelt inzichten en ervaringen met elkaar. Voordat je besluit tot deelname maken we kennis met elkaar en wisselen we verwachtingen uit. Ook na afloop van de training kun je, als je dat wilt, individueel bespreken wat je aan de training hebt gehad.

Specifieke vaardigheden die aangeleerd worden: je automatische piloot herkennen en bewust stopzetten, mild zijn voor jezelf (en daardoor voor anderen), ontdekken dat gedachten geen feiten zijn, omgaan met ongelukkig zijn vanuit wijsheid en het doorbreken van de vicieuze cirkel van somberheid door stress.

Terug naar ‘stress is all in the game’.